Úvodem > Co nabízím? > Autismus, Aspergerův syndrom, atypický autismus > Dotazník pro rodiče a pedagogy žák školy
Dotazník pro rodiče a pedagogy žák školy
Dotazník pro učitele, nebo rodiče žáka základní školy
Struktura záznamu pedagogické diagnostiky (zakroužkujte, či jinak označte své pozorování, napište si datum záznamu pro další porovnání s časovým odstupem)
- Reakce na kolektiv – bez obtíží, s drobnými vymezováními, konfliktní, straní se (nerozumí, nechápe, není vyzrálé pro kooperativní hru.
- Reakce na zadané úkoly – odpovídající – zvláštní, ale plní úlohy - nezvládá, nechápe
- Porozumění zadání – chápe, pracuje – dotazuje se – nechápe, neplní
- Plnění zadaných úkolů – samostatně – s dopomocí – s trvalým vedením pedagoga
- Úroveň sebeobsluhy (oblékání, hygienické návyky, dodržování čistoty, jídlo,..)
- Reakce na oslovení (oční kontakt, reakce na jméno)
- Chování k autoritě (respektování autority – respektování zákazů – opakované upozorňování – fyzické usměrnění
- Afektivní chování – smích – pláč – křik – afekt – záchvatovité chování – nepřiměřené reakce
- Hrubá motorika – obratný – neobratný
- Jemná motorika – manipulace s předměty – používání předmětů
- Grafomotorika – úchop psacího náčiní – správný – drápovitý – křečovitý – neobratný
- Mluva – obratná – potíže v artikulaci – řečová vada – další odlišnosti (specifikujte)
- Písmo – odpovídající – neúhledné, leč čitelné – chybějící písmena -vynechávky – nesouvislost textu
- Čtenářské dovednosti – plynulost – přetrvávající obtíže v plynulosti, leč rozumí – potíže ve čtení, chybí porozumění
- Aktivita – pomalý, neaktivní - klidný – aktivní přiměřeně - výrazně aktivní – zbrklý, rtuťovitý
- Motivace – jakou motivaci dítě upřednostňuje – materiální (bonbon) – materiálně – sociální obrázek – sociální (pochvala)
- Neobvyklé chování, které zaznamenáváte.